mantenimiento-sistema-android

Du kan använda hashtaggen #AndroidHelp för att be Google om hjälp med Twitter

Hur många gånger har du kämpat med din Android-smartphone för att något i operativsystemet plötsligt börjar misslyckas? De allra flesta användare konsulterar en släkting, varumärket eller operatören där de köpte enheten. Dock, Androids officiella Twitter-konto lovar att svara på frågor på det sociala nätverkets hashtag med #AndroidHelp.

Det är utan tvekan en bra lösning för att lösa eller varna för vissa problem med operativsystemet eller helt enkelt lägga till förslag. Men vad användare verkligen kommer att använda det för är att klaga på uppdateringar.

Android stöder via Twitter, du kan nu konsultera dina frågor

Tweeten som meddelar det nya supportalternativet innehåller inga detaljer, den nämner bara att de kommer att börja ge hjälp. Som vi nämnde, vi måste använda hashtaggen #AndroidHelp så att det officiella kontot kan hjälpa oss med det vi begär.

Naturligtvis har företaget inte nämnt för många detaljer, för att inte säga att det inte har sagt någonting, om vad vi kan fråga och förvänta oss av detta nya stöd på Twitter. Så småningom måste vi upptäcka vad vi kan be om hjälp.

Hittills har Android-kontot inte svarat på några frågor som användarna har ställt med hashtaggen, och det är oklart hur många som kan förvänta sig ett svar. Hashtaggen får redan många klagomål om uppdateringar på specifika telefonmodeller, vilket är något som Google inte har kontroll över. Att bara söka på hashtaggen för att hitta legitima frågor kan vara ett heltidsjobb.

Google kan ha kommit i trubbel genom att tillkännage denna åtgärd för användarna, de måste ha flera personer dag och natt som granskar alla tweets för att svara på dem.

Att erbjuda Android-stöd på Twitter verkar som något som kommer att gå obemärkt förbi snarare än senare, men jag skulle gärna ha fel om det. Vi måste bara vänta och se om Google är engagerad i den här saken, eftersom användare utan tvekan kommer att uppskatta det.