contador javascript Skip to content

HMD Global medger att det har “dödat sig själv” med beslutet med namnen på sina smartphones

hmd-global-logo

Du kanske vill köpa en Nokia-enhet, men den kan vara mer komplex än vad den verkar idag. Företaget HMD Global efter att ha fått igen rättigheterna att tillverka enheter under Nokias namn i slutet av 2016, har gjort en tydlig och konkurrenskraftig katalog med några av sina modeller.

Men efter månader verkar det som om det har förändrats och deras kurs har avvikit från vad de tänkte och vad det skulle ta för att gå denna väg. Nu, företaget medger att det var fel med detta affärsbeslut.

Nokia medger att det var fel när det gäller sektionen för mobila enheter

Nokia lanserade flera Plus-modeller, med namn som mycket liknar varandra, vilket gör användarna förvirrade och din katalog för mörk för att kunna bestämma. Det har inte följt Xiaomis strategi, som, även om dess enheter verkar ändra vissa egenskaper, har ett annat namn för att kunna identifiera det enkelt.

Nokia 6 Plus

Pranav Shroff, Global Portfolio GM, på HMD Global i ett samtal med Prylar360 medgav att företaget hade en tydlig produktstrategi 2017 när det lanserade Nokia 5, 6, 7 och 8, men det förändrades 2018 när det riktade sin fokuserade strategi annorlunda än vad den kallade ”En Nokia-smartphone för alla ”.

Sedan lanseringen av Nokia 1 på första nivån 2018 till avancerade Nokia 8 Sirroco och naturligtvis Plus-serien under andra halvan av 2018, enligt HMD: s Shroff, tror att detta har varit det ögonblick där förvirringen började.

Även om han erkände att företaget gjorde ett bra jobb med att täcka alla prissegment, som att producera 12 produkter på en marknad som Indien, han erkände att han misslyckades med att göra produktnamnet tydligt för konsumenterna. Att skilja på företagets produkter är väldigt viktigt eftersom det gör det lättare för användarna att förstå dem att göra rätt köp.

”Vi är skyldiga våra konsumenter och alla i allmänhet att se till att deras [cartera de productos] var tydlig. Om vi ​​inte har gjort det klart, och jag håller med om att vi inte har gjort det, är det något vi måste arbeta med för att förbättra. Vi kommer att se till att återföra enkelheten och tydligheten i våra namn till hur vi föreställde oss det. ” – Shroff

Företaget bekräftar att namnen på dess produkter kommer att skilja sig och vara tydliga för de kommande generationerna, returnerar vad som borde ha varit dess katalog från början. Till och med Shroff översvämmade att ta bort en enhet från katalogen för att göra en fullständig rengöring. | Källa: Prylar360