Spotify banner

Spotify blockerar konton som använder modifierade applikationer, träder i kraft den 1 mars

Sedan början av Spotify har ett oändligt antal applikationer dykt upp som lyckats kringgå annonsernas utseende i deras gratisapplikation. Så småningom kommer annonsblockerarna att ta slut, efter att DMCA har ansökt att vidta åtgärder mot “Spotify Dogfood” -applikationen, nu kommer åtgärderna att bli mer drastiska.

Spotifys användarvillkor uppdateras för att uttryckligen förbjuda verktyg som “förhindrar eller blockerar annonser på Spotify-tjänsten, eller skapar eller distribuerar verktyg som är utformade för att blockera annonser i Spotify-tjänsten.” De nya villkoren tillåter Spotify att förbjuda alla konton som använder annonsblockerare, men vi vet inte om de kommer att meddela innan de blockeras.

Mitten Gränsen har meddelat det Spotify upptäcker om annonsblockeringsverktyg används och inaktivera konton tillfälligt tills användaren tar bort den kränkande programvaran. Du har fram till 1 mars att teckna Spotify Premium eller tvärtom njuta av Spotify gratis, men med reklam