Välkommen hem, Apples nya reklam för HomePod

Välkommen hem, Apples nya reklam för HomePod

Apples nya kommersiella annons om HomePod, det kommer glatt överraska dig. Återigen, de säljer inte produkten för oss, de säljer oss en upplevelse.

Vi står inför en av de längsta videorna på Apples YouTube-kanal, där den når 4 minuter varaktighet.

I det här fallet visar de oss hur det efter en hård dags arbete att komma hem kan vara tröstande tack vare musik, men särskilt tack vare artificiell intelligens från Siri inbyggd i HomePod.

Så här går HomePod-meddelandet

https://youtu.be/305ryPvU6A8

En tjej har en inte särskilt trevlig dag, hon ser trött ut och vill inte ha någonting. Vill bara komma hem, ta en drink och kanske lägga mig för att snabbt komma igenom dagen. Det är där det kommer in Siri och HomePod i aktion.

I det ögonblick du ber Siri spela musik för dig börjar magin. Ja, eftersom Siri börjar spela ett tema där andan hos vår huvudperson ökar och lägger problem åt sidan under en kort tidsperiod.

Allt detta medan huset anpassar sig till dansens rörelser och gör lite specialeffekter verkligen fantastiskt. Allt regisserat av live-regissören Spike Jonze och med den brittiska sångaren och dansaren FKA kvistar.

FKA kvistar HomePod

Trots dess varaktighet (4 minuter) kommer vi säkert att se a 1 minut förkortad version på TV, där den kommer att sändas i bästa sändningstid. Utan tvekan ett bra sätt att marknadsföra HomePod, sälja sensationer tack vare teknik, inte bara fokusera på själva en produkt.

Vi minns att HomePod det är ännu inte tillgängligt i Spanien. Det sägs att det på våren kommer att marknadsföras i Frankrike, Tyskland och Storbritannien, så vi måste vänta tills det når vårt land.

https://apple5x1.com/videotutorial-homepod-configuracion/

Vad tycker du om den här nya Apple-reklamen? Skulle du köpa den här smarta högtalaren när den är tillgänglig?