contador javascript Skip to content

Xiaomi har sålt mer än 60 miljoner smartphones under första halvåret 2019

Xiaomi-logotipo-banner

Xiaomi har publicerat en finansiell rapport för första halvåret 2019 och siffrorna är riktigt bra. Intäkterna uppgick till 95,71 miljarder CNY (13,56 miljarder dollar), en förbättring med 20% jämfört med första halvåret förra året. Nettovinsten uppgick till 5,72 miljarder CNY (810,36 miljoner dollar), vilket motsvarar en ökning med 49,8% jämfört med året innan.

När det gäller försäljning av telefoner, Xiaomi har lyckats kommersialisera 60 miljoner enheter under nämnda period trots stagnationen på den globala marknaden. Det asiatiska företaget följer en strategi som verkar fungera riktigt bra.

Om man tittar på TV-divisionen har Xiaomi också varit mycket framgångsrik då företaget hamnar först i Kina med 5,4 miljoner sålda enheter. Det är nu en av de fem bästa tv-tillverkarna på världsscenen. Dessutom har företaget Redmi planerar också att lansera tv-apparater.

Xiaomis VD, Lei Jun, har sagt att han är nöjd med resultatet och kommenterade att företaget kommer att öka sitt engagemang för 5G och IoT-nätverket samtidigt som FoU-utgifterna ökar. På tal om investeringar, Xiaomis kostnader för forskning och utveckling uppgick till 3,3 miljarder CNY (467,44 miljoner dollar) vilket är 30% mer än förra året.

Det asiatiska företaget hävdar också att dess Internet of Things-lösningar nu köras på 196 miljoner enheter över hela världen. Intäkterna från internettjänster har ökat till CNY 8,8 miljarder dollar (1,25 miljarder dollar) vilket motsvarar en förbättring på 108% jämfört med första halvåret 2018.

De har också lämnat den här bilden lång, och ja, den är på perfekt kinesiska så att du inte förstår för mycket. Men det säger exakt vad vi har skrivit i den här artikeln:

Xiaomi-60 miljoner-smartphones såldes första halvåret-2019