contador javascript Skip to content

Xiaomi och Redmi försöker dominera marknaden 2019, talar om det Lu Weibing

Xiaomi-CEO-Lei-Jun

Det är inte förvånande att ett företag vill vara trendsättare eller säljledare inom sin sektor. I en intervju med Redmi VD Lu Weibing hade han inga problem med att beskriva hur Xiaomi Y Redmi de planerar utökar sin verksamhet aggressivt 2019.

Strategin för företaget 2018 var expansion i Europa sedan för närvarande i Spanien fortsätter de att öppna auktoriserade butiker ständigt, och det finns redan tiotals.

Detta är Xiaomis strategi att expandera under 2019

Enligt Weibing, Redmi planerar att öka sina investeringar i Europa och Indien. För närvarande är de fyra bästa telefontillverkarna i Europa Samsung, Apple, Huawei och Xiaomi.

Redmi-Note-7-bakdel

I Spanien, vårt land, ledarskap är för Samsung. Huawei följer noga, även om det på grund av konflikten med USA har minskat försäljningen avsevärt. Sedan, på tredje plats Xiaomi, och slutligen, Apple som också har sett sin försäljning minskat i år tvingar produktionen att stoppa.

I Indien är de fyra smartaste företagen Xiaomi, Samsung, Vivo och Oppo.

Weibing hävdade att Xiaomi kunde få 50 procent av telefonmarknaden i Indien. Det skulle vara ett betydande steg från den 29 procent marknadsandel som Xiaomi för närvarande äger i det landet, men det är inte helt omöjligt.

”Produkter tillverkade av samma företag säljs både online och i auktoriserade butiker, och prisskillnaden mellan de två kanalerna når 1000 yuan (cirka 130 euro). Men denna prisdiffusion togs inte av företaget, utan den togs av den fysiska försäljningskanalen, vilket visar att det traditionella sättet att sälja är ineffektivt. ” – Weibing

I april, Xiaomi rapporterade att den sålde 4 miljoner enheter Redmi Note 7-serien totalt, och vår analys bekräftar varför av den försäljningsframgång som denna terminal har haft, och försäljningen slutar inte växa. På bara fyra månader har redan lyckats sälja 10 miljoner enheter världen över.

Å andra sidan, Redmi VD nämnde inte expansion över hela Amerika. Det är känt att Xiaomi är intresserad av att komma in på denna marknad, men det nuvarande pågående handelskriget mellan landet och Kina problem med Huawei de skulle kunna få företaget att inte vilja ta det sista steget.

The-Xiaomi-ecosystem-in-2014

Nyligen Redmi har presenterat den nya K20-serien det inkluderar två mycket attraktiva enheter både i design, som specifikationer och särskilt i pris. Han vill sluka den kinesiska marknaden med båda smartphones, medan det i Europa verkar som om de kommer att drabbas av en anseende som anländer till Xiaomi Mi 9T.

Det är intressant att se hur ett företag som producerar kvalitetsprodukter till en låg kostnad kan växa på bara några år. Vi kommer ihåg att de inte bara är dedikerade till mobiltelefonisektorn, men deras marknad är extremt stor och de indikerar detta rapporterar första kvartalet. | Källa: ithome