contador javascript Skip to content

Xiaomi publicerar rapporten om de vinster som erhölls under första kvartalet, med en tillväxt på 27% av intäkterna

Xiaomi-CEO-Lei-Jun

Det asiatiska företaget Xiaomi uppstod för ett par år sedan, och nu verkar det vara på allas läppar utan behov av reklam. Produkterna talar för sig själva, till exempel Mi 9-serien Y Redmi Note 7-serien som har presenterats i år.

Företaget har publicerat en rapport om resultatet för första kvartaletoch siffrorna är bättre än förväntat. Tillväxt och expansion i hela Europa har gett resultat under denna korta period.

Xiaomi fortsätter att växa på marknaden

I Kina är det ett konsoliderat företag med miljontals försäljningar, specifikt har det skrivit in 43,8 miljarder yuan, 6,3 miljarder dollar. Dessa uppgifter motsvarar en ökning med 27% jämfört med samma period förra åretoch 1,7 miljarder mer än de tidigare beräknade 42,1 miljarder.

Xiaomi-logotyp-banner

Om vi ​​pratar om företagets nettoinkomst, har varit 2,1 miljarder yuan i jämförelse till 1,7 miljarder yuan under första kvartalet föregående period, 2018. Vi kan se att företaget trots att sälja billiga enheter har stora vinster i sitt hemland.

Xiaomi har sålt 27,9 miljoner enheter av smartphones världen över. Detta belopp placerar det på fjärde plats i världen under det första kvartalet 2019. Dessutom är det i Indien för sjunde kvartalet i rad företaget som säljer flest mobila enheter.

Det har också lyckats överträffa de fyra främsta i Västeuropa med 115% tillväxt av transporter till regionen. Globala MIUI-användare uppskattas nu till 260 miljoner, vilket motsvarar en årlig ökning på 37%. I det här fallet, enheter med Android En som Mi A1 eller Mi A2-serien.

Men det marknadsför inte bara telefoni, långt ifrån, det satsar också mycket på sina IoT-enheter. Hittills har den översteg 171 miljoner sålda enheter, 70% mer än förra året. Och det återstår ett halvt år kvar, så försäljningen inom detta område har ökat.

Å andra sidan, de tjänster som Xiaomi erbjuder har ökat med 31,8%. Och vi glömmer inte att fysiska butiker expanderar snabbt, eftersom de för närvarande redan har mer än 480 auktoriserade butiker runt om i världen, bara i Spanien finns det 36 butiker. Förutom försäljningen i stora butiker som The Phone House eller El Corte Inglés. | Källa: Xiaomi